Trhový mechanizmus je založený na neúmyselnej koordinácii spotrebiteľov a výrobcov prostredníctvom cien a trhov. Tento systém nikto nenavrhol, ale vyvinul sa sám v dôsledku tisíc ročného vývoja tovarovej výroby. V trhovom mechanizme ma každý tovar a služba svoju cenu. Ak je na trhu väčší záujem o tovar, výrobcovia zvýšia cenu, a tým ju prispôsobia obmedzenej ponuke. Vyššia cena podnieti výrobcov k výrobe väčšieho množstva tovaru. Ak sa na trhu objaví nejaký tovar vo väčšom množstve, ako sú ochotní spotrebitelia kúpiť, výrobcovia v snahe zbaviť sa takéhoto tovaru musia znížiť cenu.
Trh - miesto, kde sa stretáva ponuka a dopyt, uskutočňuje sa na ňom predaj a kúpa najrozličnejších výrobkov.
Niektorí na trh prichádzajú predať to, čo vyrobili, iní kúpiť to, čo nevyrábajú. Trh je priestor, kde ekonomičke subjekty si vymieňajú výsledky svojej činnosti. Ma svoj vnútorný poriadok, ktorý ma svoje výhody aj nevýhody.