Z. Rozboril módu chápe ako skupinovú zhodu v tom, čo je atraktívne. To, čo je považované za príťažlivé podlieha módnym trendom. Pre každú cieľovú skupinu je komunikovaný ten najprijateľnejší model tváre. Na základe výzkumov cielových skupín sú stanovené žiadúce atributy a podľa nich sú potom vyberané tie "pravé" tváre, ktoré tieto vlastnosti evokujú.
Sociologička a psychoterapeutka V. Mullerová odpovedá na otázku, aká ľudská tvár je atraktívna. Tvrdí:"Každý človek odpovie na túto otázku inak a možno rovnaký človek odpovie inak v rôznom veku a v rôznej životnej situácií." Myslí si, že pre niekoho je atraktívna tvár veselá, pre iného to môže byť tvár z ktorej sa dá vyčítať múdrosť. Niektoré tváre sú atraktívne pre množstvo ľudí, niektorá iba pre jedného človeka...