Medzinárodné projekty, ktoré sú po technickej či organizačnej stránke dobre pripravené, často zlihávajú vďaka pôsobeniu kultúrnych odlišností. Vďaka interkulturálnemu manažmentu sa tieto problémy dajú riešiť. Interkulturálny manažment je súhrn poznatkov týkajúcich sa špecifík riadenia v rozdielnych kultúrnych prostrediach. Predstavuje súčasť teórie a praxe efektívneho riadenia. ... Globalizácia so sebou prináša rad problémov, ktoré v minulosti zostávali na okraji záujmu podnikateľov a manažérov. V posledných rokoch 20. storočia si začali uvedomovať dosah a dopad kultúrnych rozdieľov do praxe riadenia - bohužiaľ skôr získavaním negatívnych skúseností. Medzinárodné projekty, ktoré boli po technickej či organizačnej stránke dobre pripravené, často zlihávali vďaka nepredpokladanému pôsobeniu kultúrnych odlišností. Riešenie týchto problémov ponúka interkulturálny manažment, disciplína, ktorá vznikla v snahe prekonať tieto potiaže. Oblasti pôsobenia kulturálnych bariér zahrňujú : 1. Marketing a public relation 2. Prenos know - how 3. Zlučovanie firiem 4. Obchodné jednanie 5. Personálny výber
Marketingové kampane, reklamy, propagačné filmy, projektované napríklad v USA, narážali neprijatie v oblastiach s odlišnými kultúrami, najmä v áziských zemiach, ale tiež v niektorých oblastiach Európy. Americké reálie zobrazené v reklamách a spôsob chovania ľudí vyvolávali skôr negatívne reakcie než aby presvedčili klientov ku kúpe výrobku. Preto sú dnes podobné akcie pripravované s ohľadom na mentalitu obyvateľstva cieľového regiónu a nie zriedka vznikajú odlišné propagačné materiály, rešpektujúce miestne prostredie, pre propagáciu produktu v rôznych častiach sveta. ...