Je jednou zo 4 stratégii, ktoré umožňujú výrobcom dosahovať vyššie zisky tým, že berú ďalší spotrebiteľský prebytok ( surplus ) od spotrebiteľov.
Doteraz sme mali prípady, kedy firmy museli účtovať rovnaké ceny všetkým zákazníkom. V mojom referáte firmy účtujú rôzne ceny pre rôzne skupiny spotrebiteľov. Napr.: častým javom sú špeciálne ceny a zľavy pre študentov, hotely a reštaurácie ponúkajú zľavy pre seniorov,....To v podstate znamená, že študenti a seniori platia za určité služby a tovar menej ako ostatní spotrebitelia. Taktiež telekomunikačné firmy ponúkajú špeciálne ceny víkendových hovorov. Niekto by si mohol myslieť, že tieto cenové stratégie zvýhodňujú študentov, seniorov a ľudí volajúcich cez víkendy, ale zaujímavým dôvodom prečo to robia je zvýšenie ziskov organizácie.