Gabriela Futová je autorkou súčasnej doby. Je to doba, v ktorej sa čítanie dostáva viac menej do úzadia, nakoľko deti majú omnoho viac podnetov z vonkajšieho sveta ako kedysi. Dnes prevláda trend televízie, počítačov a iných výdobytkov vedy a techniky, ktoré sa rozvíjajú kvantovým skokom. Kniha len ťažko súperí s týmito modernými trendami, najmä keď pripustíme skutočnosť, že rodičia nevedú svoje deti k aktívnemu čítaniu.
Podľa V. Oberta (2002, s.7)„detská kniha je jedným z činiteľov spoluúčinkujúcim na výchove dieťaťa a harmonizujúcim s celým jeho výchovným prostredím. Výchovné možnosti literatúry pre deti a mládež vo vzťahu k čitateľom mladšieho školského veku sú nepochybne oveľa väčšie ako v prípade starších dorastajúcich čitateľov. Súvisí to s viacerými príčinami vyplývajúcimi zo špecifických osobitostí detí tohto vekového obdobia.