Registrácia | Prihlásiť

Referát: Kurikulum a ciele v psychológii

Skryť detaily | Obľúbený
Kurikulum a výchovno – vzdelávací cieľ, ako jeho súčasť

Každú činnosť, ktorú človek vykonáva, vykonáva za istým účelom. Môžeme teda povedať, že ľudská činnosť nie je nikdy bezúčelná, vždy sa v nej skrýva vymedzenie toho, čo chceme dosiahnuť a na akej úrovni. Teda nejaký cieľ.
Inak tomu nie je ani vo výchovno – vzdelávacom procese.
Kurikulum, ktoré určuje Ministerstvo nám podáva informáciu prečo (zmysel, hodnoty, funkcie a ciele vzdelávania), koho ( časť populácie), v čom (s akým obsahom –učivo), ako (vyuč. Stratégie), kedy (v ktorých obdobiach života, časové úseky, časové dotácie), za akých podmienok (prostredie, legislatíva, financie, organizácia…), s akým efektom (očakávané výsledky, hodnotenie) sa bude vzdelávať.
Tieto otázky teda zahŕňajú proces plánovania, realizácie a hodnotenia inštitucionálneho vzdelávania a vyžadujú si rozhodovanie a praktické riešenie na úrovni nie len školy, či triedy, ale i štátu.
Hodnotenie (0x):