Komunita ako klient
Klientom v komunite nieje jednotlivec ale celá komunita, ktorá má 3 dimenzie- ľudia, miesto a funkcia.
Komunitu Svetová zdravotnícka organizácia ju v roku 1974 definovala takto: „Komunita je sociálna skupina determinovaná geografickými rozmermi a/alebo rovnakými hodnotami a záujmami. Jej členovia sa poznajú a sú vo vzájomnej interakcii. Funkciou je vytvoriť osobitnú sociálnu štruktúru, predvídať a tvoriť normy, hodnoty a sociálne inštitúcie.“ (Hanzlíková,2004,s.37)
Založenie a minulosť Medzinárodného Červeného kríža
Medzinárodný Červený kríž (MČK), je medzinárodná dobrovoľnícka organizácia vojenskej zdravotníckej služby. Bola založená v roku 1963 na konferencii v Ženeve. Za jedného zo zakladateľov sa považuje švajčiarsky spisovateľ a filantrop, od roku 1901 nositeľ Nobelovej ceny mieru Jean Henry Dunant (1829-1910).
Rozhodujúcou udalosťou pre Dunanta pri aktivizácii sa organizáciou pomoci pre ranených bola bitka pri Solferine v roku 1859. Tu videl bez pomoci krvácať, trpieť a zomierať vojakov aj civilných obyvateľov. Spomienky popísal aj v knihe Spomienka na Solferíno.
Medzinárodný výbor Červeného kríža (ČK) sídli v Ženeve. Znakom organizácie sa stal Červený kríž na bielom poli. V roku 1876 počas tzv. východnej vojny sa Osmanská ríša rozhodla použiť na ochranu svojich zdravotníkov označenie Červený polmesiac (ČP) na bielom poli. Tento znak následne použili aj iné arabské krajiny, vyznávajúce islam.
Organizácia je nositeľkou Nobelovej ceny za mier z roku 1917 a 1944. Dňom Červeného kríža sa stal od roku 1948 8.máj (deň narodenia H. Dunanta).
Základná myšlienka vychádza z nedotknuteľnosti a neutrality zdravotníckych zariadení a personálu označených červeným krížom, polmesiacom alebo Dávidovou hviezdou.