Komunikovať znamená vysielať a prijímať informácie. Komunikácia vo všeobecnosti znamená proces výmeny informácií, pričom ak prebieha medzi ľuďmi, nazývame ju interpersonálnou, a ak prebieha v pracovnom procese a obsahuje určité na profesiu sa na viažúce charakteristiky, nazývame ju profesionálnou. Pritom každý pracovný proces, pracovné prostredie, ako aj profesia, vyžaduje profesionálnu komunikáciu. Jej osvojenie je považované za významnú komunikačnú zručnosť.
Profesionálne komunikačné zručnosti predstavujú jednak súbor termínov, výrazov i neverbálnych dorozumievacích znakov a symbolov, ktoré umožňujú zamestnancom rýchlo a pružne sa dorozumievať a orientovať v pracovnom probléme. Jednak profesionálne komunikačné zručnosti obsahujú prvky v podniku používaných komunikačných vzorcov a sú odrazom i výrazom podnikovej kultúry, ktoré si každý zamestnanec musí osvojiť a v komunikačnom procese používať.