Marketingový plán je dôsledná analýza trhu, na ktorom ide naša firma pôsobiť. Tento marketingový plán sa snaží o rozobratie konkrétneho trhu, zároveň aj našej firmy a v neposlednom rade aj zákazníka.
Pomocou tohto plánu sme sa snažili objasniť našu firmu. Jej nedostatky a mínusy v porovnaní s konkurenciou a zároveň aj navrhli riešenia, ktoré by tieto nedostatky odstránili, resp. minimalizovali. Zároveň je v tomto pláne zanalyzované trhové prostredie v ktorom bude naša firma pôsobiť. Pomocou rôznych marketingových nástrojov sme sa snažili analyzovať trh, jeho plusy a mínusy pre našu firmu, rovnako aj naše postavenie na trhu, konkurenciu a zákazníkov. Na spokojnosť zákazníka sa zameriava celá naša firma a taktiež hlavným účelom tohto marketingového plánu bolo to, aby sme v konečnom dôsledku uspokojili a splnili požiadavky zákazníka.