Výchovno-vzdelávacie ciele:
- študent sa naučí tg. postupom pri kalení
- študent bude vedieť určiť kaliace teploty z diagramu Fe3C
- študent pochopí význam ochladzovacieho prostredia
Taxonómia cieľov - Nemierko
1.) zapamätanie poznatkov: nakresliť diagram Fe3C, definovať čo sú ocele a čo liatiny, vymenovať druhy kalenia, vymenovať druhy
2.) porozumenie poznatkov: vyjadrite vlastnými slovami princíp kalenia, previesť skúšku tvrdosti, vysvetliť rozdiel medzi kalením martenzitickým a bajnitickým
3.) analýza vedomostí v typických situáciách: vyskúšať meranie tvrdosti jednotlivými metódami, použiť zistené hodnoty pri výpočte tvrdosti, podľa číselného označenia použiť vhodné ochladzovacie prostredie
4.) analýza vedomostí v problémových situáciách: podľa skúšok tvrdosti posúdiť vhodnosť materiálu na obrábanie, rozhodnúť aký spôsob kalenia použijeme na ozubené kolá, posúdiť či je možné tepelné spracovanie u ocelí triedy 10
Metódy:
- otázky a odpovede; vstupný monológ; riadený rozhovor; výklad; problémové otázky; samostatná riadená práca
Forma:
- vyučovacia hodina základného typu
Materiálové prostriedky:
- tabuľa; krieda;; poznámkový zošit; CD s prezentáciou; didaktická technika, tvrdomery, kyvadlové kladivo