Žijeme v zložitom období a vo svete, v ktorom hospodárska prax hľadá taký riadiaci manažment, ktorý sa vie v praxi úspešne aj uplatniť a presadiť. Stále častejšie sa manažéri v podnikoch presviedčajú, že uspieť v súčasnom vytvárajúcom sa konkurenčnom prostredí môžu len tie podniky a organizácie, ktoré sa neriadia živelne, ale uplatňujú princípy strategického manažmentu a činnosť v podniku riadia na základe rozpracovaných hospodárskych stratégii. V silnej konkurencii uspeje len ten, kto je o krok pred svojimi konkurentmi. Každý podnik, ktorý chce byť úspešný, musí najprv preskúmať svoju pozíciu na trhu a podľa výsledkov analýzy zvoliť vhodný typ stratégie. Podniky vykonávajúce svoje aktivity bez vopred naplánovanej stratégie sú vystavované riziku. Preto za účelom zníženia rizika a dosiahnutia úspechu v podnikaní je vypracovanie stratégie veľmi dôležitou činnosťou manažmentu...