Ako zdroj napätia palubnej siete automobilu po spustení motora je v súčasnej automobilovej produkcie používaný alternátor. Nahradil pôvodně používané dynamá,ktoré už boli na hranici dalšieho vývoja.
Alternátor - je generátor striedavého prúdu, ale trojfázového, tu sa k usmernení používa diodový mostík v Graetzovom zapojení.Vo vnútri alternátora sa nachádza rotor samostatne budený relatívne malým prúdom a zo statorového vinutia sa odoberá diodami usmernený prúd.Automatická zmena polarity tu nieje možná,pretože by nastal prieraz diod.Je nepodstatné,či je rotor jedným koncom pripojený na plus nebo mínus,výstupné napätie sa dá regulovať prúdom ako na kladnej,tak aj zápornej strane rotora,vlastnosti alternátora sa nemenia.K regulacii stačí len napäťový regulátor.Zpětný prúd od akumulátora nepropustia diódy.Preto nepotrebuje prúdový obmezovač.Nemá komutátor,ale hladké zberacie krúžky,životnosť uhlíkov môže presiahnúť 120 000 km a je limitovaná prašnosťou prostredia.Alternátor dodáva už pri voľnobehu značný výkon rádovo desiatky ampérov,presná veľkosť prúdu je daná typom(max. výkonom)alternátora.Konštrukcia alternátora v prevedení do automobilov je známa už dávno,k rozšíreniu napomohol až vývoj výkonových polovodičových usmerňovačov.