ÚVOD
V každodennom živote, či už je to v pracovnom alebo v súkromnom prostredí, sa nám veľmi často stáva, že sa stretávame so situáciami ktoré sa veľmi ťažko riešia. Ide najmä o nepríjemné momenty, keď od nás niekto požaduje niečo s čím nesúhlasíme, alebo nám niečo nevyhovuje. Tieto situácie treba riešiť. K ich riešeniu pristupuje každý podľa svojho uváženia. Prijateľnou formou reagovania v takýchto situáciách je asertivita. Práve preto som si vybrala túto tému – je to veľmi dobrý spôsob ako riešiť konflikty a nedotknúť sa pri tom práv druhých ľudí. Asertivita, alebo aj priame dospelé jednanie nám ukazuje nielen možnosti ako konflikty riešiť, ale aj predchádzať im.
ZÁVER
Mňa na asertivite najviac zaujalo to, že dáva každému pocit zdravej ľudskej sebadôvery. Je to jeden zo spôsobov, ako riešiť záťažové situácie v medziľudských vzťahoch. Je dobré využívať asertivitu nielen v osobnom, ale najmä v pracovnom prostredí. Manažéri sa posudzujú nielen podľa svojich výkonov, ale aj podľa toho, ako sa správajú k svojim pracovníkom a ako riadia svoje vzťahy ku kolegom a nadriadeným. „Byť dobrý k ľudom“, „mať vždy čas pre druhých“ , „byť vždy ochotný počúvať“ – sú pozitívne črty, ktoré by mnohí z nás očakávali od manažérov. Je to veľmi účinný spôsob a dá sa naučiť.