Registrácia | Prihlásiť

Skriptá: Marketing

Skryť detaily | Obľúbený
ÚVOD
Marketingová orientácia podnikov a organizácií na zjednotenom európskom trhu je už nevyhnutnosťou. Nové trendy v uplatňovaní marketingových princípov riadenia ovplyvňuje ciele marketingového systému a tie následne determinujú prostriedky pre realizáciu marketingových systémov.
Cieľovou orientáciou manažmentov však stále zostáva zákazník, so všetkými jeho charakteristikami a nákupnými zvyklosťami. Marketingové prístupy vychádzajú zo suverenity jeho postavenia na trhu a preto majú vysokú účinnosť.
Faktom však zostáva, že v koordinovanom úsilí moderného marketingového manažmentu nie je marketing jediným útvarom, ktorého stredobodom záujmu je zákazník. Organizácia marketingu v podniku začína mať integrovanú podobu, kedy všetky oddelenia pracujú spoločne na uspokojovaní potrieb zákazníkov.
pracovníci marketingu sa doteraz domnievali, že najdôležitejšou schopnosťou dobrého marketingového manažéra je neustále identifikovať nové cieľové skupiny zákazníkov.
Kľúčové slová:

marketing

Marketingová orientácia

Hodnotenie (0x):