Jedná sa o jednoduchú pomôcku pre rýchle rozhodovanie sa o prioritách. Jej autorom je americký generál a neskorší prezident Dwight Eisenhower, ktorý si priority stanovoval podľa nasledujúcej matice:
Podľa stupňa naliehavosti a dôležitosti úlohy možno v matici rozlíšiť štyri sektory:
Priority A: - vysoko naliehavé a dôležité. tieto úlohy musí manažér vybaviť hneď a osobne. Jedná sa spravidla o tých 20 úloh s 80ným vplyvom na výsledok, úloh často spojených so samotným zmyslom existencie zastávanej manažérskej pozície.
Priority B - dôležité, ale menej naliehavé. Tieto úlohy môžu počkať. Aby sa z nich v budúcnosti nestali problémy, musí si manažér ich splnenie naplánovať - termínovať. Mal by si taktiež rozmyslieť, či niektoré z nich resp. časť práce na nich, niekomu nenadeleguje.
Priority C: - veľmi naliehavé, ale menej dôležité. Tieto úlohy by mali byť pokiaľ možno, delegované. Veľa z nich však manažér musí urobiť sám. Nemal by im však veovať viac času, ako si s ohľadom na svoju dôležitosť zaslúžia.