Pri orientácii manažmentu na budúcnosť sú nositeľom nových trendov v jeho vývoji manažéri, ktorí musia byť schopní vyviesť firmy z problémov ktoré má nielen naša, ale aj svetová ekonomika. Ich úlohou sa stáva premena problémov na príležitosti a ich riešenie. K tomu musia byť vyzbrojený dostatočnými vedomosťami a teoretickými poznatkami, ktoré musia vedieť tvorivo aplikovať vo svojej práci pri riešení každodenných situácii. Typické úlohy manažérskej práce, z ktorých zásadný charakter majú úlohy strategického významu sú plánovanie a organizovanie, efektívne rozhodovanie, práca s dôležitými informáciami, ale aj komunikácia s ľuďmi, personálne zabezpečenie, vedenie ľudí, koordinácia ich činností a kontrola plnenia zadávaných pracovných úloh. Tieto úlohy spadajú pod riadenie či už podniku, spoločnosti alebo organizácie.
Jedna z hlavných úloh manažéra je preto pozbierať a logicky usporiadať poznatky o princípoch, metódach a postupoch riadenia tak, aby boli efektívne aplikovateľné v praxi.
Pri každej z týchto úloh môžu manažérovi podstatne uľahčiť a zlepšiť prácu stále sa vyvíjajúce a napredujúce informačné technológie (IT) a informačné systémy (IS), napomáhajúce získavaniu a spracovaniu informácii. Informačné systémy sú v súčasnosti charakterizované svojou rozsiahlosťou a komplexnosťou. Zavádzanie informačných systémov a sieťových informačných technológií ponúka riešenia pre všetky oblasti a oddelenia podniku. Dáta získavané a spracované na jednom oddelení podniku je možné s výhodou používať aj na ďalších oddeleniach a riadiaci pracovníci, ktorým je umožnený prístup do IS prostredníctvom sieťových informačných technológií, majú komplexný prehľad o jednotlivých činnostiach a o celkovej technickej a ekonomickej situácií v podniku.