V rámci každej organizácie, kde pracujú zamestnanci s elektronickou podobou informacií, je mnoho skupín, ktoré si medzi sebou tieto informácie vymieňajú. Dnešním bežným až typickým javom je nedostupnosť informácií v prípade, že nemáme autora, ako sa hovorí na dosah ruky.
Dokumenty, tabuľky sú uložené na mnohých počítačoch a my nemáme možnosť s nimi pracovať, vyhľadať ich, zálohovať a podobne.
Ako už z názvu SharePoint vyplýva, snaží sa tento produkt vytvoriť akési jedno
miesto, kde sa naše informácie budú stretávať, budú tam uložené a pre nás teda
ľahko dostupné. V prípade použitia tohoto modelu nám ale systém přináša
podstatne viac. Administrátori majú o mnoho vrások menej, díky správe len
jedného miesta. Informácie sú dostupné jednoduchou a príjemnou formou. Všetko,
čo je na toto miesto uložené, môže byť vďaka pokročilým vyhľadávacím technológiám v krátkej dobe nájdené.