Malé a stredné podnikanie plní významnú úlohu vo všetkých krajinách s trhovou ekonomikou. Jeho dynamický rozvoj je jedným zo základných predpokladov zdravého ekonomického vývoja. Malé a stredné podniky svojou vysokou prispôsobivosťou a kreativitou dokážu pohotovo vyhovieť najnovším trendom v dopyte a uspokojovať požiadavky a očakávania i tých najnáročnejších zákazníkov. Nemenej významnú úlohu zohrávajú malé a stredné podniky aj v oblasti tvorby nových pracovných miest a svojou zdravou rozpínavosťou pozitívne ovplyvňujú vývoj zamestnanosti. Cieľom tejto práce je zhodnotiť stav malého a stredného podnikania na Slovensku, priblížiť základné prvky podnikateľského procesu, zohľadniť hlavné úlohy Národnej agentúry pre malé a stredné podnikanie pri prenose inovačných poznatkov do praxe v SR, ako aj formy podpory malého a stredného podnikania. Malé a stredné podnikanie je už aj na Slovensku nosným pilierom celého hospodárstva.