Vypracované bakalárske štátnicové otázky z predmetu Mediálne právo pre 3. ročník Fakulty masmediálnej komunikácie:
Otázka č. 1 - Mediálne právo a jeho charakteristika
Pojem mediálne právo sa v našej teórií a praxi objavuje až po roku 1989 od kedy možno hovoriť o začiatkoch jeho kreovania v novodobej spoločnosti. Problematika mediálneho práva svojim predmetom úpravy zasahuje ako do práva súkromného, tak aj do práva verejného.
Na úvod treba uviesť, že z právneho hľadiska treba médiá chápať ako informačné prostriedky, ktorými sa umožňuje šírenie rôznych informácií, údajov, faktov, programov, autorských diel, úradných diel a prejavov. Týmto prostriedkom môžu byť printové (noviny, časopisy) alebo elektronické médiá (rozhlas, TV). Médiá nemajú právnu subjektivitu a nemôžu samostatne vystupovať v právnych vzťahoch. Za médiá konajú tie fyzické alebo právnické osoby, ktoré sú ich majiteľmi. Výnimku tvoria iba verejnoprávne médiá (rozhlas a TV), nktoré sú právnickými osobami vzniknutými na základe zákona (Zákon o Slovenskom rozhlase a z. o Slovenskej televízií), a ktoré momentom vzniku majú oprávnenie na vysielanie. Pri verejnoprávnych médiách je ich názov zhodný aj s názvom televízie (rozhlasu), pod ktorým vysiela.