Vývin detského intelektu je neskutočne fascinujúcou témou. Dotýka sa naozaj každého jedinca, pretože týmto vývinom musel prejsť aj on. Napriek faktu, že v oblasti psychológie už odznelo viacero koncepcií zaoberajúcich sa práve touto témou, pre svoju prácu som si vybrala Jeana Piageta, ktorý pracoval skôr empiricky. Svoje teórie dokazoval pomocou jednoduchých úloh zadaných deťom.
Sám Piaget hovoril, že nie je možné, aby dieťa niektorý stupeň vývinu preskočilo, jeho teória sa vyznačuje striktnou kontinuálnosťou. Napriek tomu, podľa mojich osobných spomienok a vďaka mojej starej mame, ktorá si odkladá všetky moje kresby od prvých čiar a slniečok, som zistil, že u mňa tieto štádia prebehli v ním neurčených obdobiach. Aj preto som si vlastným výskumom medzi deťmi predškolského veku túžila jeho teóriu potvrdiť.