Ako už bolo povedané, tak v odbornej literatúre, ako aj v hospodárskej praxi existuje množstvo definícií marketingu. Popri definícii Philipa Kotlera sa najčastejšie uvádza terminologické vymedzenie marketingu a Americkou marketingovou asociáciou, podľa ktorej predstavuje marketing proces plánovania a realizácie koncepcie, cenotvorby, komunikácie a distribúcie myšlienok, tovarov a služieb s cieľom dosiahnuť výmenu a uspokojenie jednotlivcov a organizácií. Marketing je súhrn postupov a nástrojov, s pomocou ktorých sa snažíme zvýšiť pravdepodobnosť úspechu a dosiahnutie cieľov na trhu. Britský Chartered Institute of Marketing (CIM) definuje marketing ako manažérsky proces zodpovedný za identifikáciu, prijímanie a uspokojovanie požiadaviek zákazníkov prostredníctvom produkcie výrobkov alebo služieb, ktoré potrebujú a chcú, komunikácie prínosov produktu pre zákazníkov, zaručenia dostupnosti ponúkaných produktov a za cenu, ktorú sú pripravení a ochotní zaplatiť.