Zásobovanie je funkčnou činnosťou podniku, jednou zo základných fáz podnikovej činnosti. Z hľadiska inštitucionálnej štruktúry podniku patrí zásobovanie do oblasti materiálového hospodárstva.
Základným cieľom zásobovania je zabezpečenie materiálových potrieb podniku pri optimálnej výške nákladov.
Zásobovacia stratégia musí vychádzať z podstaty vzťahov medzi dodávateľmi, útvarom zásobovania v podniku a miestami spotreby materiálových vstupov v podniku. Pri tvorbe konkrétnej zásobovacej stratégie ide v podstate o rozhodovanie o kombinácii jej prvkov. Často sa pri tom využíva metóda portfóliovej analýzy a ako pomocná metóda ABC.
Pri zásobovaní treba venovať veľkú pozornosť výberu dodávateľov, ako aj samotným obchodným rokovaniam s nimi. Pri rokovaniach nesmieme zabúdať ani na serióznu prezentáciu nášho podniku a preto dodržiavame základné zásady obchodného rokovania.
Dôležitý je tiež spôsob zadania objednávky. Všeobecne sa odporúča voliť písomnú formu objednávky na osobitných tlačivách, ktoré umožňujú presnú formuláciu požiadaviek.
Problémom riadenia a optimalizácie zásob treba venovať veľkú pozornosť. Podľa toho, aký spôsob evidencie zásob máme, môžeme výrazne ovplyvniť aj celkovú úroveň riadenia zásob, t.j. ich obrátkovosť a rentabilitu.