1. Oblasti marketingovej analýzy OS
Vonkajšia analýza – zameraná na anal.prostredia:
Vonkajšie prostredie – makro:
a) spoločenské (kultúrne a spoločenské tradície, normy a postoje),
b) politické (postoje a reakcie verejnosti, spoločenská kritika),
c) právne (normy legislatívy, kt. musíme rešpektovať – zákonné normy ochrany konkurencie, práv spotrebiteľov),
d) ekonomické (inflácia, zamestnanosť, dynamika vývoja HDP),
Vnútorné prostredie – mikro:
e) spolupracujúce (stav u dodávateľov, odberateľov, distrib. ciest, finanč. inštitúcii),
f) konkurenčné (najdôležitejšia oblasť, ciele a väzby na konkrétnych spotrebiteľov a trhy, postavenie na trhu jednotlivých konkurentov).
Z uved.prostredí systémom market. spravodajstva zisťuje príležitosti a hrozby.