Teória a prax logistiky ako formálnej disciplíny riadenia organizácie sú staré len niekoľko desaťročí. Cieľavedomý rozvoj logistickej koncepcie prešiel viacerými fázami. Dá sa povedať, že úvodnou etapou bola logistika zaoberajúca sa riadením pohybu distribuovaného tovaru (tzv. Distribučná logistika).
Postupne začali nasledovať integračné prístupy riadenia pohybu materiálov smerom „do a cez“ firmu. Súčasné poznanie je obsiahnuté v pojme riadenie dodávateľského reťazca.. Dodávatelia, zákazníci a poskytovatelia logistických služieb zdieľajú informácie a plánujú tak, aby vytvorili efektívny a konkurencieschopný kanál ústiaci na spotrebiteľskom trhu. Všetky činnosti spojené s fungovaním dodávateľského reťazca sa vykonávajú podstatne podrobnejšie a presnejšie než pri klasických dodávateľsko – odberateľských vzťahoch, založených na marketingových nástrojoch reklamy a propagácie. S rastúcou neurčitosťou správania trhov sa prakticky každá firma borí s problematikou efektívneho zaisťovania a využívania zdrojov. Mnohé popredné priemyselné spoločnosti vo svete začali pri svojom riadení uplatňovať logistické princípy, ktoré v súčasnosti ponúkajú najlepšiu alternatívu.