V súčasnom období rezonuje na každom kroku trend hľadania možných spôsobov zvýšenia konkurencieschopnosti a zefektívnenia činnosti podnikateľských subjektov pôsobiacich v domácom aj v medzinárodnom konkurenčnom prostredí.
Možnosti sú vo vzájomnej kooperácii podnikateľských subjektov, v znižovaní nákladov, ako aj v aplikácii nových, progresívnych metód v marketingovom riadení.
Nová konkurencieschopnosť nie je len v tom, čo firmy vyrábajú, ale aj v tom, čo k svojim výrobkom pridajú vo forme balenia, služieb, reklamy, rád zákazníkom, financovania, dodacích podmienok, skladovania a ďalších vecí, ktoré ľudia ocenia.
Pozitívny výsledný efekt sa prejavuje v implementácii takých nových prvkov marketingového riadenia, ako je manažment kategórie (CM), manažment značky, komplexný systém riadenia kvality a rešpektovanie (resp. predvídanie) potrieb zákazníkov, internet ako moderné médium marketingovej komunikácie a obchodovania, marketing vzťahov so zákazníkmi, dodávateľmi a odberateľmi, spolupráca s médiami a verejnosťou, strategické partnerstvá a diferencovaný prístup na oslovenie zahraničného zákazníka.