Cielom vnútrofiremnej komunikácie nie je spokojný zamestnanec, ale spokojný zákazník.
Bez komunikácie nemože žiadna skupina ludí pracovať. Vnútrofiremná komunikácia spája všetky manažérske funkcie, rozhoduje o efektívnom využívaní zdrojov. Jej účelom je efektívne využívanie zdrojov, ktoré sú manažerovi zverené. Manažer efektívnym využívaním týchto zdrojov tvorí hodnotu produktu alebo služby pre zákazníka
Zdroje v rukách manažéra: informácie, financie, materiál, ludia a ich kultúra.
Vnútropodnikovú komunikáciu tvorí: - stanovenie cilov podniku
- zpracovávanie a presadzovanie plánov pre dosahovanie cielov
- efektívne využívanie zdrojov
- získavanie, výber, hodnotenie spolupracovníkov
- vedenie a riadenie spolupracovníkov
- kontrolovanie
Komunikačný proces je súborom informácií, komunikačných aktivít a nástrojov, ktoré prebiehajú vo vnútrofiremnom prostredí.
Odosielatel komunikácie je zodpovedný za to, aby mu príjemca rozumel. Mal by zvoliť vhodné nástroje k prenosu informácií, prvým z nich sú ciele firmy.
- stanovenie zrozumitelných cielov firmy je základným predpokladom úspechu
- ciele sú výsledky činnosti zvanej stratégia
- ciele vedú od operatívnych cielov, cez ciele taktické až k výsledku
- bez jasného obrazu bodu, ku ktorému smerujeme sa lahko možme minúť