Vyzdvihnútie dôležitosti marketingovej stratégie v podniku a jej vplyv na riadiace procesy, postupy jej uplatňovania a z užšieho hľadiska aj pohľad na marketingovú stratégiu v marketingovom pláne.
Určuje základné smery postupu, vedúce k splneniu cieľových úloh
(k dosiahnutiu stavu zvoleného pre budúcnosť). Je jedným z faktorov, na základe ktorých sú odvodzované výkonnostné marketingové i podnikové ciele. Účelom je vytvorenie výhodnej trhovej pozície a na jej základe dosiahnutie účinných výsledkov.
Marketingové stratégie rešpektujú celkovú podnikovú stratégiu a zásadu
a to, že je treba túto stratégiu premietnuť do jednotlivých stratégií, napríklad premietnutie kľúčového strategického smeru do marketingového zvládnutia jednotlivých trhových segmentov, ktoré budú uspokojované. Do vybraných marketingových stratégií sa premieta aj zistené a pochopené zákaznícke a konkurenčné zameranie, a to predovšetkým konkurenčná výhoda a hodnota (úžitok) ponúkaná zákazníkom.