MARKETINGOVÝ AUDIT
Podľa P. Kotlera je marketingový audit kompletné, systematické, nezávislé a pravidelné skúmanie marketingovej výkonnosti podniku, jeho cieľov, stratégií a činností, s cieľom vymedziť problémové oblasti a príležitosti a odporučiť plán opatrení na zlepšenie marketingovej výkonnosti firmy.3
JEHO HISTÓRIA
A.M. je veľmi mladá disciplína.
AM prechádzal rôznymi vlnami:
1 vlna generačná vlna( kotler, Simon, Majaro)
2 vlna štartovacia vlna, rozvinul ju Kotler, Majaro
3 vlna problémová vlna 90r.
4 vlna uniformné trendy – prechod od formovania otázky k riešeniu
6 výkonná vlna „ musíme dosiahnuť obj. odpoveď kde bol AM aplikovaný a dosiahnuť riešenie
7 riadený MA „ aby bol dosiahnutý efekt. M, musí komunikova´t riadiaci zo zodpovednou osobou“
8 moderný auditový fénomén - buduje sa na autoritatívnej metóde