Krízový manažment - (krízové riadenie) táto oblasť riadenia vznikla v súvislosti so snahou ovplyvňovania niektorých krízových javov v prírode, krízových javov spôsobovaných človekom ako aj sekundárnych krízových javov. Stáva sa veľmi dôležitým nástrojom v rámci svojej činnosti proti negatívnym dôsledkom. Jeho sily a prostriedky sú predurčené hlavne na rýchlu reakciu a okamžitý zásah tam, kde to bude potrebné. V prípade vzniku krízovej situácie a krízy musia byť tieto sily a prostriedky schopné:
»
Zasiahnuť na konkrétnom mieste (ihneď po obdržaní informácie o vzniku krízového javu, v akomkoľvek prostredí krízového javu- nebezpečné prostredie...)
»
Zasiahnuť s potrebnou kapacitou ľudí a techniky (síl a prostriedkov)
(prostredníctvom pohotovostného systému, následným vyrozumením doplnkových síl a prostriedkov a ich dopravením na miesto a do prostredia vzniku krízového javu)
» Zasiahnuť s potrebnou technológiou (podľa druhu a charakteru krízového javu, podľa rozsahu negatívnych dôsledkov na ľudí)
» Zasiahnuť s kompetenciami umožňujúcimi zásah (v objektoch právnických alebo fyzických osôb, v objektoch alebo priestoroch so zvláštnym osobitným režimom)