Cieľom práce je podať nové pohľady a názory na proces riadenia zmeny. Je logickou reakciou na spoločenskú situáciu a zvýšený záujem o zmeny v spoločnosti, či organizácii, pretože i naša celá spoločnosť je v neustálom procese zmien, vyvíja sa.
V množstve zmien, ktoré doprevádzajú zmeny v spoločnosti, ako vonkajšieho vplyvu na zmeny v organizácii, sa vyskytujú rôzne pohľady, mnohokrát nesprávne na riadenie procesu zmeny. Vznikli nové pojmy, ktoré manažéri len s ťažkosťou vnímajú, resp. nepoznajú podstatu významu. Mnohokrát sa zamieňajú pojmy, čo má za následok chaos v pojmovom aparáte, ktorý používajú. Predstavy manažérov, podnikateľov o riadení procesu zmeny sú často zúžené a často len kopírujú „západný systém“, ktorý je však vo svojom vývoji inde. Podnikateľská činnosť je najčastejšie spájaná s rýchlym ziskom a zbohatnutím, čo viedlo niektorých „podnikateľov“ aj k protiprávnym konaniam. Zamestnanec, spolu so zákazníkom, sa svojimi oprávnenými nárokmi a požiadavkami, tak mnohokrát dostali na periférium záujmu podnikateľskej činnosti.