Strategický manažment je proces neustáleho sledovania a hodnotenia vplyvu hospodárenia externých a interných faktorov, pomocou ktorého môže organizácia včas identifikovať vznikajúce strategické problémy a s dostatočným predstihom prijímať strategické rozhodnutia, ktoré jej umožnia aktualizáciu a implementáciu stratégie tak, aby napĺňaním vytýčených strategických cieľov.
Úlohou teórie strategického manažmentu nie je iba budovanie a rozvíjanie základov tejto teórie, ale súčasťou jej poslania je i šírenie, objasňovanie a podpora uplatňovania teoretických poznatkov v praxi. Teória neexistuje sama pre seba, ale jej cieľom je poskytovať nazhromaždené, zovšeobecnené a neustále rozvíjané poznatky manažérom, a tým prispievať k skvalitňovaniu ich manažérskej práce. Práve neustály kontakt teórie a praxe je zárukou zdokonaľovania teórie a vytvára predpoklady pre jej úspešné uplatňovanie v praxi. Stratégia je zvolenou cestou k napĺňaniu strategických cieľov a vízie.
Strategický cieľ predstavuje určitý bod, do ktorého sa chceme dostať v priebehu nasledujúceho obdobia, ktorý bude východiskom pre ďalší postup pri napĺňaní vízie. Tento bod je cieľovým bodom stratégie a vytváraná stratégia by nás mala doviesť práve do tohto bodu, resp. strategickej pozície.