Každý podnik si želá, aby bol úspešný: dosahoval určitý, čo možno najvyšší zisk. Aby sa to podarilo, je potrebné zabezpečiť vyrobeným výrobkom, či poskytovaným službám odbyt, čím viac je odberateľov, tým sa viac vyrába a dosahujú sa vyššie zisky.
V každom podniku je potrebné v predstihu vykonať analýzu trhu, analýzu možných rizík a príležitostí, ktoré súvisia s ponúkanými tovarmi, službami. Cieľom takejto analýzy je zohľadniť hlavné smery vývoja, ktoré môžu ovplyvniť trh a tým úspešnosť firmy. Existuje mnoho faktorov, ktoré môžu ovplyvniť objem predaja podniku. Je to iste do veľkej miery ovplyvnené veľkosťou firmy, predmetom podnikania a asi v najväčšej miere finančnými prostriedkami.
Cieľom tejto práce bolo zistiť, aký firma zostavuje finančný plán, ako postupuje pri zostavovaní finančného plánu, popísať vývoj vybraných ukazovateľov firmy (náklady výnosy, aktíva, pasíva, rozdelenie výsledku hospodárenia).
Pri písaní tejto práce sme vychádzali z odbornej literatúry a materiálov z firmy.