Filozofie podnikania
výber vhodnej filozofie podnikania umožňuje riešiť konkrétnym spôsobom často protichodné záujmy organizácii, zákazníkov a spoločnosti
z pohľadu vývoja marketingového riadenia je difinovaných 5 alternatívnych filozofií /koncepcií/ podľa kt. môžu organizácie usmerňovať svoje marketing.aktivity: produkčná /výrobná/, produktová /výrobková/, predajná, marketingová koncepcia a koncepcia spoločenského marketingu
Produkčná koncepcia:
je jednou z najstarších koncepcií marketing.riadenia, kt. vznikla v podmienkach prevahy dopytu nad ponukou
vychádza z predpokladu, že zákazníci budú uprednostňovať výrobky, kt. sú lacné a sú široko dostupné
široká distribúcia produktov a zvyšovanie efektívnosti výroby v záujme stanovenia nízkych cien
je úspešná pri 2 typoch situácií: ak dopyt po produkte prevyšuje ponuku a ak je potrebné zvýšiť produktivitu, aby sa znížili náklady
hlavné obmedzením je: „nebezpečné“ ignorovanie požiadaviek zákazníka v oblasti kvality, či dizajnu produktov