Registrácia | Prihlásiť

Referát: Komunikácia

Skryť detaily | Obľúbený
  • Kvalita:67,3 %
  • Typ:Referát
  • Kategória:Humanitné vedy
  • Podkategória:Náuka o spoločnosti
  • Rozsah A4:8 strán
  • Zobrazené:1 919 x
  • Stiahnuté:8 x
  • Veľkosť:0,1 MB
  • Formát a prípona:MS Office Word (.doc)
  • Jazyk:slovenský
  • ID projektu:19741
  • Posledna úprava:18.02.2009
Náhľady Náhľady
Každý podnik je založený na kolektívnej činnosti ľudí, ktorej jedným s s hlavných nástrojov riadenia je komunikácia resp. komunikačný proces. Kvalita komunikácie a komunikačného procesu ovplyvňuje konečný výsledok podniku.
Komunikácia a komunikačný proces sú predmetom štúdie teórie a praxe manažmentu a psychológie práce. Komunikácia je vymedzená ako výmena informácií a komunikačný proces ako proces výmeny informácií.
Komunikácia má veľa rôznych definícií. V literatúre je vymedzená aké zložky interakcie v podniku. V teórii manažmentu ako proces v rámci ktorého sa oznamujú a prijímajú informácie potrebné na vykonanie určitých úloh. Z psychologického hľadiska treba komunikácia považovať za jednu z podmienok existencie podniku, ktoré zabezpečuje prepojenie ich štruktúr, účinnosti riadenia, koordináciu a spätnú väzbu, a to na úrovni makroprostredia aj mikroprostredia.
Komunikácia je proces, ktorí dovoľuje ľudom vymieňať informácie rôznymi spôsobmi. Komunikácia vyžaduje, aby všetky strany rozumeli spoločnému jazyku. Výmena vyžaduje aj spätnú väzbu. Slovo komunikácia je tiež používané v kontexte, kde je malá alebo žiadna spätná väzba (televízne alebo rozhlasové vysielanie) alebo spätná väzba môže byť oneskorená, pretože komunikátor (odosielateľ) alebo komunikant (prijímateľ) informácie môžu používať rôzne metódy technológie alebo prostriedky pre spätnú väzbu.
Hodnotenie (0x):