Cieľom bakalárskej práce je analyzovať faktory spotrebiteľského správania vo vybranom podniku a na základe analýzy určiť vhodné marketingové nástroje na zlepšenie súčasného stavu v podniku
Práca pozostáva z dvoch hlavných častí, resp. kapitol. Prvá časť poskytuje teoretický pohľad na skúmanú problematiku. Teoreticky charakterizujeme základné pojmy tejto problematiky, marketingové mixy (produkt, cena, distribúcia, komunikácia a ľudia) chápané ako faktory, jednotlivé faktory spotrebiteľského správania (kultúrne, spoločenské, osobné a psychologické faktory).
Druhá časť bakalárskej práce je analytická. Je postavená na prieskume realizovanom na oddelení textilu v spoločnosti a.s. OD Prior Banská Bystrica, ktorého cieľom bolo zistiť, ktoré faktory a v akej miere sú pre zákazníkov OD Prior dôležité. Za našu cieľovú skupinu si zvolíme mladých ľudí vo veku od 18 do 35 rokov. Dôvodom našej voľby je skutočnosť, že práve táto veková skupina navštevuje oddelenie textilu menej často (vyplynulo to zo štatistík z interných dokumentov OD Prior) ako iné vekové kategórie.
Ďalej analyzujeme priebeh a výsledky z výskumu, ktoré sa uskutočnia prostredníctvom dotazníkového prieskumu u spotrebiteľov v a.s. Prior BB. Jednotlivé odpovede respondentov spracujeme do grafov a tabuliek, ktoré si podrobne rozanalyzujeme.
V závere druhej časti, na základe výsledkov analýzy, stručne navrhneme možnosti a odporúčania využitia marketingových nástrojov na zlepšenie situácie a na zvýšenie návštevnosti oddelenia textilu zákazníkmi danej vekovej kategórie .