Vedenie, ako súčasť riadenia, je dôležitá a najvýznamnejšia časť každodennej práce vedúceho. Nepretržite sa tu prelínajú také súčasti vedenia, ako je zodpovednosť, delegovanie právomocí, plánovanie, kontrola, hodnotenie výkonu, riešenie konfliktov, vytváranie tímov, ktoré sú významné pre realizáciu vytýčených úloh. Komunikácia a spôsob komunikácie je určujúcim faktorom, nakoľko vedenie je práca s ľuďmi. Vyplýva z toho množstvo otázok pre proces a spôsob vedenia. Ako môžem prácu urobiť najefektívnejšie? Aký je „najlepší“ štýl vedenia? Ako vybudovať vzťahy medzi členmi pracovného tímu, ako vzťahy voči mne, voči organizácii a jej cieľom? Ako zabezpečiť lojalitu pracovníkov voči organizácii? Kedy mám načúvať podriadeným a kedy im nariaďovať? Čo je motivačným činiteľom pre pracovníka, existuje univerzálny činiteľ? Ak sa veľmi spriatelím s mojimi ľuďmi, stratím ich rešpekt? Ako používať svoju moc a autoritu pri odmeňovaní a trestaní?
Odpovede na tieto a ďalšie otázky dali štúdie, experimenty a výskumné správy.