Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Manažment

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Implementácia stratégie je jej plánovitá realizácia či pretvorenie do strategickej akcie.
Pri implementácii dochádza nielen ku konkretizácii stratégie, ale aj k jej vylaďovaniu so zreteľom na konkrétne podmienky. Implementácia sa týka celej organizácie, pôsobí na jednotlivé organizačné jednotky a na jednotlivcov tak, aby sa realizovali príslušné činnosti.

Implementácia stratégie sa úspešne uskutočňuje v 3 vzájomne súvisiacich fázach:

1. Určenie ročných cieľov. Dlhodobé ciele sa pretvárajú na ročné ciele. Sú výpoveďou o tom, čo chce organizácia počas jedného roka dosiahnuť. Ročné ciele sú konkrétnejšie, jasne stanovené. Dlhodobé a ročné ciele sa vzájomne odlišujú v 4 hlavných dimenziách: časový rámec, koncentrácia, špecifickosť, meranie
2. Vypracovanie funkčných stratégií. Funkčné stratégie sú prostriedkom na splnenie cieľov,sú krátkodobým plánom jednotlivých kľúčových oblastí (marketing, výroba), pomáhajú implementovať hlavnú stratégiu organizovaním a aktivizovaním špeciálnych útvarov podniku, aby sa sledovalo plnenie podnikateľskej stratégie. Funkčná stratégia sa odlišuje od hlavnej stratégie v 3 charakteristikách: v časovom horizonte (je krátky, 1 rok, príp. menej), špecifikácii (je špecifickejšia ako hlavná stratégia), účasti na vypracúvaní (na vypracovaní sa zúčastňujú odlišné osoby, za stratégiu podnikateľskej jednotky má zodpovednosť jej vedúci, vypracovanie funkčnej stratégie je prenesené na vedúcich funkčnej oblasti).
Funkčné stratégie sa vypracúvajú pre kľúčové funkčné oblasti:
- marketing - výroba - výskum a vývoj - ľudské zdroje - financie
Hodnotenie (0x):