Najdôležitejším faktorom formovanie nálady každej reklamy je farba, ktorá je úzko spojená s funkciou predstavila produkt a priniesť na mysli konkrétne združenia a pocity. Môžu byť tiež vlajkovou loďou spoločnosti, ako je logo. Farba môže byť vyjadrená chuť, vôňa, temperament, emócie, možno ňou opísať, v podstate všetky funkcie a vytvárať presné vlastnosti tovaru Najčastejšie používané farby sú modrá a červená, ktoré sa perfektne dopĺňajú ako pár presne opačnou symbolikou. Tieto rozdiely sa dajú ľahko vysvetliť na príklade teplej a studenej vody, aj pre ne sú určené práve tieto farby. Modrá sa považuje za symbol slobody, mieru, a dokonca i smútku, neviny, priestoru, vzduchu, čistoty a sviežosti. Symbolizuje nežnosť v rôznych významoch, od slabého vetra alebo vody na jemnosť ľahkých cigariet. Zelená farba je spojená najmä s bylinkami a prírodou, ktoré sú charakteristické pre prírodnú kozmetiku, lieky a potraviny, používa sa v kombinácii so zdravím. Žltá je výrazom energie, radosti, počasia, tepla a slnka. Je to farba zdravia a optimizmu, a nadväzuje na veľkonočné sviatky. Viac-menej sa stotožňuje aj s agresiou.