Prečo ma oslovila práve táto téma? Dnešná doba je hlavne o masových médiách, bez nich by sme nevedeli také rýchle a čerstvé informácie z celého sveta.
Myslím si, že je celkom zaujímavé sledovať mediálny trh, nie len na Slovensku ale aj v celom svete. Je to veľmi obšírna téma, ktorá závisí od rôznych faktorov. Ja sa v mojej práci budem snažiť priblížiť aspoň niektoré faktory, ktoré toto dianie ovplyvňujú a budem sa snažiť trošku priblížiť aj sledovanosť médií na Slovensku.
Možnosti a limity slovenského mediálneho trhu
Možnosti rozvoja a fungovania národných mediálnych trhov vo všeobecnosti závisia od početných vnútorných (domácich) i vonkajších (zahraničných, medzinárodných, globálnych) faktorov. V podmienkach postupujúcej internacionalizácie ekonomiky,kultúry a komunikácie je potrebné upozorni najmä na štyri faktory:
a) legislatívne podmienky domáce i medzinárodné
b) ekonomické podmienky vo všeobecnosti (rozvoj domácej, ale aj medzinárodnej
ekonomiky a s ním súvisiaci rozvoj reklamného trhu ako základnej ekonomickej
bázy médií)
c) kapacitné možnosti mediálneho trhu (jeho veľkosť)
d) rozvoj komunikačných technológií