Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Tvorba ceny v podniku

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
TVORBA CIEN VO VÝROBNOM PODNIKU

1. Nákladovo orientovaná tvorba cien
2. Dopytovo orientovaná tvorba cien
3. Konkurenčne orientovaná tvorba cien

NÁKLADOVO ORIENTOVANÁ TVORBA CIEN

- aktívny prístup k cenam možno uplatnovať iba vtedy, ak ma podnik dostatočné informácie o nákladoch
- ceny sú výslednicou vzájomneho pôsobenia ponuky a dopytu, náklady majú pri stanovení výšky ceny nezastupiteľnú úlohu – predstavujú dolný limit ceny, pod ktorý by výrobca nemal svoje výrobky vyrábať a realizovať. Dosiahnuté ceny musia z dlhodobého hľadiska pokrývať sumu vynaložených nákladov.
- cena stanovená na základe vypočítaných nákladov na jednotku výkonu, ku ktorým sa pripočítava určitá čiastka zisku.
- nákladová cena – základná cena – minimálne nutná alebo žiadúca pre podnik, aby bol schopný fungovať, platiť záväzky, atď.....
Kľúčové slová:

cena

ceny

tvorba cien

Hodnotenie (0x):