Vo svojej postupovej práci sa zameriam na manažéra.
Byť manažérom, ktorý riadi ľudí je veľmi významná a náročná činnosť. Každý pracovník reaguje na to, ako ho manažér vedie, ako ho motivuje, akým štýlom s ním komunikuje, či mu dôveruje a spolieha sa na neho a do akej miery využíva jeho vedomosti, schopnosti a zručnosti. Manažér má tak isto veľký podiel na vytváraní atmosféry na pracovisku, na formovaní efektívnosti pracovného tímu, ovplyvňuje medziľudské vzťahy a vytvára podmienky pre spokojnosť pracovníkov a ich vzťah k práci.
V prvej kapitole svojej práce budem definovať pojem manažér jednotlivými pohľadmi na tento pojem od rôznych autorov.
V nasledujúcich podkapitolách sa budem venovať osobnostným predpokladom a vlastnostiam manažéra a jeho imidžu ako prejavu a vnímania manažérovej osobnosti.
V druhej kapitole predstavím najčastejšie sa uvádzajúce tri štýly vedenia ľudí.
V tretej kapitole popíšem tri základné riadiace zručnosti manažéra, a to jeho tvorivosť, komunikáciu a motiváciu.
Posledná časť mojej práce bude praktického zamerania, kde vybraná vzorka respondentov zodpovie na otázky z dotazníku o efektívnosti riadiaceho štýlu manažéra podľa Goodwortha.
Umenie riadiť podnik bezchybne, byť obľúbeným medzi ľuďmi, dosahovať vysokých výkonov, presadzovať sa v tvrdej konkurencii, byť proste jednotkou, to je hádam cielom každého manažéra. Existuje teda návod pre manažérov ako sa stať dobrým a čo možno najlepším? Samozrejme, je veľa príručiek pre manažérov, ktoré ponúkajú rady a návody ako menežovať. Avšak okrem informácií a poznatkov sú veľmi dôležité aj skúsenosti manažéra.