V diele J. A. Komenského v knihe Veľká didaktika sú obsiahnuté početné návrhy vzťahujúce sa k vytváraniu optimálneho edukačného prostredia pre školskú výučbu. Komenský si bol vedomý, že v edukačnom prostredí, ktoré je realizované v školskej budove a triede pôsobia určité faktory, ktoré ju môžu pozitívne, či negatívne ovplyvňovať. Komenský poukazoval predovšetkým na fyzické (priestorové) faktory edukačného prostredia v škole, tj. usporiadanie vnútorného a vonkajšieho prostredia školy tak, aby bolo „príjemné“.
V 80. rokoch nájdeme v Medzinárodnej pedagogickej encyklopédii (Husén a Postlethwaite, 1985): „Učebné prostredie je vytvorené všetkými fyzikálno-senzorickými elementmi, ako je osvetlenie, farba, zvuk, priestor, nábytok a iné, ktoré charakterizujú miesto, v ktorom sa má žiak učiť.
Je jasné, že edukačné prostredie triedy je okrem iného ovplyvňované taktiež tým, ako určitý typ nábytku uľahčuje, či naopak sťažuje prácu žiakovi. Súhrnne ide toto poňatie edukačného prostredia označiť ako ergonomické.