Registrácia | Prihlásiť

Bakalárska práca: Využitie rozľahlých počítačových sietí vo výučbe predmetov výpočtovej techniky a informatiky

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
Bakalárska práca sa zaoberá využitím metód e-learningu prostredníctvom rozlahľých počítačových sietí, vo výučbe predmetov výpočtovej techniky a informatiky, ako aj stručnou analýzou niektorých u nás dostupných a používaných LMS/CMS systémov. Súčasťou práce je aj vyhodnotenie ankety o využívaní rozľahlých počítačových sietí a e-learningu vo výučbe na základných a stredných školách na Slovensku.

Témou práce je využitie rozľahlých počítačových sietí a Internetu vo výučbe predmetov so zameraním na výpočtovú techniku a informatiku. S touto témou úzko súvisia aj témy ako počítačom podporovaná výučba a dištančné vzdelávanie, ktoré sú v súčasnosti široko diskutované v odbornej tlači, ako aj na rôznych seminároch a konferenciách poriadaných univerzitami.

V prvej kapitole je posúdený súčasný stav využitia rozľahlých počítačových sietí vo výučbe na všetkých stupňoch škôl.

V nasledujúcej kapitole sa vysvetľujú pojmy zo sveta e-learningu a spôsoby, podľa ktorých si môžeme rozdeliť prostriedky pre využitie IKT vo výučbe. Nasledujúca časť kapitoly sa zaoberá vyhodnotením malej ankety, ktorá bola spracovaná v rámci práce a má poukázať na to, aké prostriedky sa používajú v súčasnosti vo výučbe informatických predmetov u nás, ako aj na to, aké sú ďalšie možnosti rozvoja výučby a podpory výučby informatiky a výpočtovej techniky s využitím lokálnych počítačových sietí a Internetu na našich školách.

Tretia kapitola je porovnaním niekoľkých vybraných systémov pre podporu a manažment výučby, ako aj stručným zhodnotením výhod a nevýhod jednotlivých systémov.

Na záver je za použitou literatúrou a zoznamom zdrojov dostupných on-line malý slovníček použitých skratiek a pojmov.

V prílohách je možné nájsť vo forme tabuliek a grafov spracované vyhodnotenie ankety a ďalej porovnanie vybraných systémov pre podporu a manažment výučby vo forme tabuliek, z hľadiska nástrojov poskytovaných pre študenta a z hľadiska systémom poskytnutých nástrojov pre podporu vedenia kurzu.
Hodnotenie (0x):