V súčasnosti sa nenájde ani jedna škola, v ktorej by sa nenachádzali žiaci so špecifickými poruchami učenia. Národný poradný výbor pre handicapované deti z r. 1969, hovorí že u detí so špecifickými poruchami učenia sa prejavuje porucha v jednom alebo viacerých základných psychických procesov, ktoré zahrňujú chápanie, alebo používanie hovorenej či písanej reči. Môžu sa prejavovať poruchami počutej reči, rozprávania, hovorenej reči, čítania, písania, pravopisu alebo počítania. „Nepatria sem tie problémy v učení, ktoré sú primárne spôsobené poruchou zraku, sluchu, motoriky, mentálnou retardáciou, emočnou poruchou alebo nepriaznivými vplyvmi prostredia“ (Říčan, P., 1997, s.134).
Tieto poruchy spôsobujú problémy pri osvojovaní si učiva bežnými vyučovacími metódami, napriek tomu, že dieťa má primeranú inteligenciu a dostatočne podnetné prostredie.