PUBLIC RELATION
- je sústavné a premyslené pôsobenie na diferencovanú verejnosť s cieľom vytvárať priaznivý obraz a pozitívne vzťahy.
Funkcie public relations:
1. informovať ľudí
2. presviedčať ich
3. zlepšovať vzájomné vzťahy
Verejnosť alebo publikum – sociálne diferencovaná skupina ľudí, významná z určitého hľadiska pre fungovanie príslušnej organizácie. (napr. parlamentné kruhy, poslanci, úradníci, vláda, ústredná štátna správa, samosprávy, banky, sporiteľne, burzy, novinárske kruhy﴿.
Publicita – bezplatné zverejňovanie, informovanie príslušného úseku verejnosti, hlavne prostredníctvom masmédií. Umožňuje dosiahnuť vysoký stupeň dôveryhodnosti, podáva základné fakty, emócie, pocity.
Komunikačná stratégia – je to jasne vymedzená predstava, ktorá vyjadruje filozofiu alebo zameranie firmy.