Plán má prioritu zo všetkých funkcií riadenia. Plán je základom pre aktivitu manažérov, ktorí sa angažujú pre jeho plnenie. Plán je aj pre kontrolu. Obsahuje vytýčené ciele a zodpovedajúce úlohy, cesty, zdroje, prostriedky vedúce k cieľu.
Štruktúra plánovania:
1. podnikateľský zámer, prognóza vývoja či predstava o podnikaní
2. informačné procesy (info o minulosti, súčasnosti, budúcnosti plánovanie javu a to v širších súvislostiach - vývoj trhu, dopyt a ponuka, technológie, náklady a ceny, zisky a straty, hrozby a príležitosti, silné a slabé stránky...)
3. analytické procesy ( analyza informácií z hľadiska trendov, závislostí, podmienenosti, príčin a následkov...)
4. rozhodovanie (o cieľoch a úlohách, o variantoch, zdrojoch, technológiách, zásoby, financie, ekonomika, pracovníci...)
5. zostavenie plánu – rozhodnutia sú vykonané, ciele a úlohy vytýčené, zostavujú sa iba potrebné formuláre, tabuľky- zostavy plánu v požadovanej forme
6. schválenie plánu - oboznámenie osadenstva firmy s plánom, jeho implementácia
7. kontrola plnenia plánu a prípadné korektúry