1. Koncepcie a filozofie marketingu - prístupy(5)
Existujú rôzne typy prístupov podniku j spotrebiteľom, na základe ktorých podnik môže usmerňovať svoje aktivity:
• výrobný prístup – spotrebitelia budú uprednostňovať produkty, ktoré sú na trhu k dispozícií a ktoré si môžu dovoliť. Výrobný prístup sa realizuje v 2 situáciách:
keď výrobné náklady sú príliš vysoké
• výrobkový prístup – zákazníci dávajú prednosť výrobkom s vyššou kvalitou, výkonnosťou a lepším vyhotovením, ktoré fungujú a sú inovatívne. Podnik sa preto zameriava na nepretržité zdokonaľovanie výrobkov (zdôrazňuje fyzickú stránku pred jeho funkciou), málo sa sústreďuje na potreby zákazníka
• prístup orientovaný na predaj – podnik vychádza z toho, že zákazníci sú málo informovaní a majú odmietavý prístup k ponuke. Treba stále informovať, nástrojom je reklama. Dôležitá je aj podpora predaja. Predaj je najlepší prostriedok na rýchle dosiahnutie hmotných cieľov podniku