Úvod
Mimopodniková komunikácia je predpoklad efektívneho uplatňovania rozhodujúcich faktorov úspešnosti na trhu.
Podnik žije vo svojom prostredí. Najbližšie väzby s vonkajším prostredím ho viažu so zákazníkmi, spotrebiteľmi, klientmi, sprostredkovateľmi, obchodnými partnermi a konkurenciou. Do interakcií vstupuje aj s orgánmi ústrednej verejnej správy, miestnej samosprávy, širšou verejnosťou, tretím sektorom a inými subjektmi, ktoré nemajú bezprostredný vplyv na jeho činnosti.
Špecifickým typom komunikácie s vonkajším prostredím je marketingová komunikácia. Prostredníctvom nej podnik informuje o svojich produktoch, sprostredkuje kontakt medzi predávajúcimi a kupujúcimi a podporuje proces výmeny.
Seminárna práca sa zaoberá teóriou základných foriem externej marketingovej komunikácie, čo sú: reklama, PR a imidž a teóriu dopĺňa o príklad z praxe.