Pri marketingovej analýze, plánovaní, implementácii a kontrole potrebujú marketingoví manažéri informácie. Potrebujú byť informovaní o zákazníkoch, konkurentoch, sprostredkovateľoch a ďalších faktoroch trhu. Jeden marketér to charakterizoval takto: „Dobre riadiť podnik znamená riadiť jeho budúcnosť, a riadiť budúcnosť znamená pracovať s informáciami.“
Manažéri sa často sťažujú na nedostatok informácií správneho druhu alebo nadbytok nevhodných informácií. Ako sa má manažment dozvedieť o zmenách potrieb a nárokov zákazníkov, o nových iniciatívach a praktikách konkurencie, o nových spôsoboch distribúcie produktov a služieb? Odpoveď je len jedna: manažment si musí vybudovať, udržiavať a priebežne skvalitňovať účinný marketingový informačný systém.
Tento projekt pojednáva o niektorých nástrojoch marketingového systému implementovaných na Československej obchodnej banke. Snaží sa priblížiť postavenie banky na trhu prostredníctvom jednotlivých statí.