Marketingovy informacny system (MIS) tvoria ludia, zariadenia a procedury na zber, triedenie, analyzu, interpretaciu a distribuciu vcasnych a presnych informacii pre marketingove rozhodovanie.
MIS by mal v zasade obsiahnut:
1. Informacny system (IS) marketingoveho vyzkumu
2. IS planovania produkcie
3. IS vyvoja (navrhovania) noveho produktu
4. cenovy IS
5. IS pre prognozovanie a planovanie predaja
6. distribucny IS
7. IS pre reklamu a marketingovu komunikaciu
8. IS sluzieb
9. IS pre kontrolu marketingovych nakladov
Poslanim marketingoveho IS je integrovat informacie dolezite pre marketingovych pracovnikov a poskytovatich v pouzitelnej forme.
Informacne zdroje marketingoveho IS:
1. Interné zdroje informácií – udaje, ktore vznikli a uchovavaju sa v ramci firmy - firma má množstvo zdrojov, ktoré môže zanalyzovať, databáz kupujúcich, konkurentov, predávajúcich, a i; treba selektovať informácie, t.j. každému dať len tie, ktoré potrebuje a treba rozhodnúť kde sa budú zhromažďovať